Lustro w xenonie to syfoza bo oslepia mocniej niz soczewka... dlatego tez sadze, ze do xenonow tylko soczewki i nie wiem w sumie czemu producenci decyduja sie na montowanie lustra :/
Oświetlenie przednie H.I.D - Kto ma?
Zwiń
X
-
dariuspolo, owszem odpowiednio wyprofilowane dlatego nikogo nie slepia
W starej E klasie to troche inna historia. Wczesniejsze wersje mialy lampy xenonowe, a ich klosz nie byl gladki. Niewiem jak bylo w werjsa poliftingowych bo kilka razy spotkalem stara E klase z reflektorami soczewkowymi :roll:
palioza, lustra na ori xenonach producenci juz rzadko montuja choc uwazam, ze w Volvo b. dobrze zdaja egzamin. Najnowsze modele juz zdaje sie maja soczewke.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pafmoi mili - zdecydowanie zbaczamy z tematu - to że HIDy nie są mile widziane na forum wiadomo. kolega zadał pytanie i jeśli ktoś ma ochotę wrzucić takie zdjęcia proszę o to
wracamy do tematu :hammer
Tak to wygląda w naszych autach:
Sorento, zestaw pod H7, 4300K
Octavia - 6000K w miejsce ori żarników + H3 w halogenach (6000K)
Polo 6n - H7 w soczewce (6000K) + H3 w halogenach (6000K)
Największe zastrzezenia mam do H7 w Sorento. Wprawdzie snop światła jest poprawnym, jednak w soczewkach ksenon sprawdza się o niebo lepiej (ostra granica światła). W przypadku zwykłych reflektorów nigdy nie będzie idealnie, gdyż żródło światła w HID jest inaczej zogniskowane, niż w zwykłej żarówce. Stąd zawsze pojawiać się będą niekontrolowane refleksy. I mimo, iż volvo, renault, czy nissan, czy na początku Merc Okular miał takie fabryczne rozwiązanie, to moim zdaniem było to rozwiązanie nienajlepsze.
Natomiast, co do Twoich spostrzeżeń. Nie wiem, jakim cudem nie oslepiła Cię Octa jadąca z naprzeciwka. Z jednym gościem tetowaliśmy tu, jak sprawdza się dedykowany pod H4 zestaw HID dobrego i sprawdzonego producenta i było fatalnie. Duża powierzchnia lustra sprawia, że granica światła jest bardzo nieostra i pojawia się sporo oślepiających refleksów. Ja bym na Twoim miejscu odpuścił - nie sprawdzi się i dowód poleci raczej szybko. Z tego powodu ja w Sorento też na wizytę w PL wrzucę zwykłe żarówki - głupio byłoby stracić dowód podczas wakacji
Pozdrawiam,
Bartekbyła mocna Octa, a jest konik
Greckie Delikatesy
Komentarz
-
-
Wszystko ok, ale czy ktoś z Was wspomniał o żarnikach H7R ??
Powiem szczerze, że po załozeniu takiego zestawu H7R jestem bardzo miło zaskoczony.
Granica i odcięcie światła jest w normie a przy tym nie oślepia innych użytkowników dróg. Sprawdziłem na sobie.
Warunek konieczny, to po montażu ustawienie świateł na stacji diagnostycznej.
Dla przypomnienia, zestaw H7R 6000K w reflektorze refleksyjnym. :wink:
Edit: miałem okazje widziec i jechac w aucie który ma taki zestaw, tylko bez oznaczenie R-(bez przesłony). Jednym słowem kupa straszna :|ARL 190ps & 390Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JayZWszystko ok, ale czy ktoś z Was wspomniał o żarnikach H7R ??
Powiem szczerze, że po załozeniu takiego zestawu H7R jestem bardzo miło zaskoczony.
Granica i odcięcie światła jest w normie a przy tym nie oślepia innych użytkowników dróg. Sprawdziłem na sobie.
Warunek konieczny, to po montażu ustawienie świateł na stacji diagnostycznej.
Dla przypomnienia, zestaw H7R 6000K w reflektorze refleksyjnym. :wink:
Edit: miałem okazje widziec i jechac w aucie który ma taki zestaw, tylko bez oznaczenie R-(bez przesłony). Jednym słowem kupa straszna :|
Pozdrawiam,
Bartek
PS O poprawnym ustawieniu świateł nie dyskutuje, gdyż to jest temat oczywisty.była mocna Octa, a jest konik
Greckie Delikatesy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JayZWszystko ok, ale czy ktoś z Was wspomniał o żarnikach H7R ??
Powiem szczerze, że po załozeniu takiego zestawu H7R jestem bardzo miło zaskoczony.
Granica i odcięcie światła jest w normie a przy tym nie oślepia innych użytkowników dróg. Sprawdziłem na sobie.
Warunek konieczny, to po montażu ustawienie świateł na stacji diagnostycznej.
Dla przypomnienia, zestaw H7R 6000K w reflektorze refleksyjnym. :wink:
Edit: miałem okazje widziec i jechac w aucie który ma taki zestaw, tylko bez oznaczenie R-(bez przesłony). Jednym słowem kupa straszna :|
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzJayZ, do jakiego auta zalozyles ten zestaw? jak do octy, to jak wlepiles h7 w miejsce h4, wrzuc jakies foty jak to dziala
BaPit oczywiście, że xenon na soczewce jest bezapelacyjnie najlepszym rozwiązaniem.
Niestety, nie było produkowanych refeflektorów do Leon`a 1M na soczewce. Więc pozostaje rzezba, co dla mnie odpada, a tanie zamienniki lamp z allegro/ebay...to badziew.
Pozostało tylko rozwiązanie połowiczne czyli HID z przesłoną.
Tak, zgodzę sie z Tobą, wszystko zależy od konstrukcji reflektora :wink:ARL 190ps & 390Nm
Komentarz
-
-
Ćwiczyłem temat ksenonów i oto do czego doszedłem :
odpowiedź z KGP :
Gb-4617/SIP/08
Dzień Dobry
W odpowiedzi na list elektroniczny uprzejmie informuję, że podstawowymi dokumentami normującymi stosowanie wyposażenia wymaganego w pojazdach samochodowych poruszających się po drogach publicznych w Polsce, są:
• ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym,
• rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 – w sprawie homologacji typów pojazdów samochodowych i ich przyczep,
• rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia wraz z późniejszymi zmianami.
Tylko kompletny, homologowany zestaw całych ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny i bezpieczny dla innych użytkowników dróg.
Z poważaniem,
Wydział Opracowań Systemowych i Informacji Publicznej
wyk. Piotr Balcerzak
Komentarz
-
Komentarz